Cluj Napoca
Str: Aurel Vlaicu,Nr: 4
Telefon: 0264 413 031
Email: amenajariinterioare@qbox.ro
Stire detaliu
Idei şi sfaturi pentru amenajarea biroului de acasă
În ultimii ani, odată cu dezvoltarea profesiilor liberale, tot mai multe persoane aleg să lucreze de acasă, astfel că a devenit necesară şi integrarea unui birou de lucru în cămin. De asemenea, există şi angajaţi care sunt nevoiţi să lucreze peste program – pentru fiecare dintre aceste cazuri există soluţii elegante şi moderne.
 
În locuinţele spaţioase nu este o problemă să amenajezi un birou, însă într-un apartament e nevoie de multă creativitate. De exemplu, este util în aceste cazuri să se folosească aşa-numitele spaţii de rezervă, cum ar fi un dormitor mai mic, o fostă cămară, o nişă în perete ori un loc aflat la subsol sau în spălătorie.
Desigur că în aceste spaţii mici nu poate fi vorba despre mobilier specific biroului – dar se pot folosi rafturi înguste sau mese de lucru pliante, care pot fi „ascunse” uşor la nevoie.
Obiectele de care nu ne putem lipsi într-un birou, indiferent de mărimea sa, trebuie să răspundă unor nevoi specifice: depozitarea actelor, hârtiilor sau a materialelor folosite, integrarea nelipsitului calculator sau laptop – sunt doar două exemple. După ce am stabilit nevoile, ne putem „configura” biroul şi în funcţie de durata folosirii lui: dacă lucrăm exclusiv de acasă, acesta va trebui să semene cu unul profesionist, pregătit şi pentru primirea clienţilor. Dacă, dimpotrivă, îl folosim doar câteva ore pe săptămână, vom amenaja doar câteva rafturi, într-un colţ, completate de un loc pentru calculator.
 
Aşadar, vom avea nevoie cu siguranţă de rafturi sau dulapuri şi de o masă de lucru. Dacă spaţiul pe care îl avem la dispoziţie este mai generos, putem achiziţiona mai multe corpuri de mobilier: birou cu scaun directorial, bibliotecă, scaun pentru vizitatori, poate chiar o măsuţă de cafea. Este de preferat să folosim rafturi închise, pentru ca hârtiile şi dosarele să nu stea la vedere, iar casa noastră să îşi piardă aspectul de cămin.
De altfel, toţi specialiştii ne sfătuiesc să avem acest lucru în vedere, atunci când ne hotărâm să organizăm un birou acasă: delimitarea între muncă şi viaţa personală să fie foarte clară. Nu depozitaţi dosare în alte părţi ale casei şi nu aduceţi în birou obiecte din casă, este un prim sfat. Un altul ar fi să delimitaţi şi prin design biroul – spre exemplu, nu puneţi aici covoare moi, ca în living, căci îşi va pierde aspectul profesional. Cel mai potrivit în acest caz este parchetul, uşor de curăţat, dar şi elegant.
Biroul trebuie să fie ordonat şi organizat, luminos şi, pe cât posibil, spaţios, ca să puteţi lucra cu spor, din intimitatea căminului.